Werkplaats 8: Mobiliteit
Welkom!
Welkom op de pagina van werkplaats ‘Mobiliteit’. Gedurende het Burgerberaad wordt deze pagina gevuld met berichten, afbeeldingen, filmpjes gemaakt of geselecteerd door de Werkplaats. Hou de pagina in de gaten om de ontwikkelingen te volgen. Laat vooral ook een berichtje achter, als je bijvoorbeeld vragen hebt of gedachten wilt wisselen met deze werkplaats
Burgertop 15 april
Deelnemers in dialoog over de toekomst van Sluis
Over het thema van de werkplaats:
Deze werkplaats is ontstaan vanuit de volgende voorstellen van de Burgertop:
Bericht uit de Werkplaats
Uitgangspunten:
-bestaande vervoersstromen beter laten renderen.
Om een betere bezetting te krijgen van de huidige autorijders denken we aan een liftpaal bij iedere kern.
De liftpaal wordt geactiveerd door een liftaanvrager. Bijvoorbeeld een lamp of signaal Automobilist ziet naar welke kern er een vraag is.
De ritaanvraag kan ook dmv een reeds bestaande App. Bijvoorbeeld de Blablacar app.
E.e.a wordt ook in de link https://www.duimomheeg.nl/wat-is-duimomheeg/ uitgelegd.
De Liftpaal kan dus tevens als afhaalpunt van de Blablacar app gebruikt worden.
Deze app vraagt wel een kleine vergoeding voor de chauffeur, ongeveer €1.
Tot zover zijn de investeringen minimaal. Men kan voor het plaatsen van een liftpaal een bestaande bushalte benutten, zodat bestemmingsplanmatig een en ander reeds geregeld is.
De app is reeds bestaand. Op dit moment wordt deze voor lange afstanden gebruikt. Bijvoorbeeld Amsterdam-Gent-Parijs maar volgens ons is deze ook moeiteloos voor kleine ritjes te gebruiken.
Bestaand O.V. aantrekkelijker maken.
Wij dachten in eerste instantie aan een voorrangspas voor de ferry Breskens-Vlissingen.
Echter nu blijkt er een redelijk eenvoudig digitale mogelijkheid te zijn. Men kan één uur voor aanvang van de vaart een plaats te reserveren.
Aangezien slechts weinige mensen over deze informatie beschikken , is dit een belangrijk aandachtspunt.
0 reacties